Profesjonalna i efektywna obsługa klienta to wizytówka każdej firmy. Troska o budowanie pozytywnych i trwałych relacji z konsumentami jest kluczowym elementem w procesie kształtowania pozytywnego wizerunku naszej marki. Współcześni odbiorcy stają się jeszcze bardziej wymagający i coraz wyżej stawiają poprzeczkę przedsiębiorcom. Często zdarza się, że popełniamy wiele błędów podczas rozmowy z klientem. Wśród nich można wymienić takie jak brak wystarczającej wiedzy o usługach oraz niedotrzymywanie składanych obietnic.
Poniżej postaram się przedstawić kilka z nich, aby móc uniknąć ich w przyszłości.
- Niski poziom kultury osobistej pracowników
Nie od dziś wiadomo, że odpowiednie zachowanie członków organizacji buduje nienaganny wizerunek firmy. Niemiła i niekompetentna obsługa powoduje, że klient czuje się bezradny i sfrustrowany. Zupełny brak zainteresowania jego problemami sprawi, że nie skorzysta więcej z naszych usług oraz wyrazi dużo złych opinii na nasz temat.
- Składanie obietnic bez pokrycia
Jednym z najczęściej popełnianych przez handlowców błędów jest składanie fałszywych obietnic. Chęć zdobycia klienta za wszelką cenę wiąże się z zapewnieniem mu najkorzystniejszego rozwiązania, które zostanie zrealizowane w jak najkrótszym czasie. Niestety granie na zwłokę nie jest najlepszym wyjściem z tej sytuacji. Niedotrzymanie słowa i brak realizacji obiecanych zadań sprawia, że tracimy wiarygodność w oczach konsumentów i potęgujemy w nich złość.
- Brak profesjonalizmu w kontakcie z klientem
Brak informacji o dostępności produktów oraz doradztwa ze strony pracowników obsługi to kluczowe błędy popełniane podczas kontaktu z klientem. Poprzez takie zachowanie jesteśmy narażeni na gwałtowny spadek sprzedaży oraz negatywne opinie ze strony konsumentów. Dlatego bardzo ważną rzeczą jest utrzymywanie pozytywnych relacji z nabywcami.
- Brak życzliwości
Sympatia w stosunku do klienta i życzliwy uśmiech to dwie rzeczy, które pozytywnie wpływają na jego zadowolenie. Ważnym elementem jest również stosowanie zwrotów grzecznościowych, przez co okazujemy szacunek oraz troskę o sprawy konsumenta. Brak szczerego zainteresowania jego problemami skutkuje niezadowoleniem i niechęcią w stosunku do naszej firmy.
- Brak odpowiednich narzędzi usprawniających obsługę klienta
Zły dobór, bądź też całkowity brak odpowiednich programów w dziale obsługi klienta spowoduje spadek wydajności i efektywności naszej pracy, co w konsekwencji negatywnie wpłynie na relacje z klientem. Dlatego warto zainwestować w programy chmurowe typu Zendesk, które doskonale wspierać będą cały proces obsługi klienta. Usługa gromadzi zgłoszenia konsumentów z chatu, telefonu lub maila w jednym miejscu, dzięki czemu będziemy w stanie sprawnie i szybko reagować na ich problemy.
Brak zaangażowania oraz szybkiej reakcji na problemy i potrzeby klientów jest jednym z największych błędów popełnianych przez sprzedawców. Najważniejszą rzeczą jest, aby zadbać o dobro i zadowolenie konsumentów. Takie rozwiązanie z pewnością przyniesie wiele korzyści dla całego zespołu i przyczyni się do osiągnięcia wielu sukcesów.
Dodaj komentarz