E-sklepów na polskim rynku e-commerce jest coraz więcej i niektóre branże są już mocno nasycone, w niektórych jednak nadal mamy spore pole do manewru i możemy próbować rozwinąć dochodowy i ciekawy biznes. Czy takim będzie sklep internetowy z butami?
Wiarygodny sklep internetowy z butami?
Sklepów sprzedających obuwie jest sporo i zasadniczo można je podzielić na te działające wyłącznie na magazynach własnych i te, które po prostu prowadzą sprzedaż butów z magazynów zewnętrznych. W tym pierwszym przypadku koszt uruchomienia i utrzymania sklepu jest wyższy, bo na początek trzeba się zatowarować, a później utrzymywać i doposażać magazyn, za którego najem trzeba oczywiście płacić. Jeśli chodzi o drugą opcję, zarabiamy mniej, ale cały proces realizacji zamówienia po jego złożeniu w hurtowni odbywa się bez naszego udziału.
Jak wybieramy sklep internetowy z butami?
Aby wiedzieć jak zadowolić grupę docelową, trzeba się najpierw zorientować, jakiego typu wymagania ma klient. To, co najbardziej interesuje klienta każdego sklepu internetowego to:
- Szeroka oferta
- Szybka wysyłka
- Jasny regulamin i prawo do zwrotu
- Zorientowana obsługa
- Dobre opinie w sieci
- Sezonowe promocje
Dobry sklep internetowy z butami dba nie tylko o asortyment, ale i o poinformowanie o nowościach i promocjach swojego klienta. Od pierwszego zamówienia więc tworzy się bazę klientów, którą później poprzez wysyłkę newsletterów czy działania w social media, będziemy informować o promocjach w naszym sklepie. Coraz częściej klienci, mając olbrzymi wybór sklepów, coraz więcej od sprzedawców wymagają. Często wysyłają oferty innych sklepów, próbując się zorientować czy cena jest do negocjacji lub czy w ramach karty stałego klienta mogą liczyć na rabat. I to właśnie te sklepy, które owe prośby są w stanie z korzyścią dla klienta i siebie spełnić cieszą się największą popularnością.
Inne techniczne elementy działania sklepu internetowego
Aby sklep internetowy z butami działał bez zarzuty, najłatwiej będzie go prowadzić na gotowych platformach sprzedaży, które są łatwe w obsłudze i działają na zasadzie opłacania abonamentu. W miarę rozwoju biznesu, będzie można dokupić kolejne moduły i unowocześniać sklep. Do tego już na początek przyda się budżet na marketing i dodatkowe, sezonowe działania sprzedażowe. Pamiętajmy, że najważniejsi dla poprawnego działania sklepu są sprawdzeni dostawcy, od których zaleźć będzie terminowa realizacja zamówień.
Jakie buty musi oferować sklep internetowy?
Asortyment powinien być albo bardzo szeroki, albo ściśle dostosowany do wymagać wąskiej grupy docelowej. W tym pierwszym przypadku klient będzie szukał w sklepie butów zarówno dla siebie, ale i być może dla dziecka czy partnera. W tym drugim, klient przekonany musi zostać o indywidualnym podejściu do niego i możliwości elastycznego dostosowania się do jego potrzeb, czyli np. sprowadzenia zza granicy bardzo nietypowego rozmiaru czy kroju butów.
Dodaj komentarz