Biznes / Finanse Dom / Meble / Dekoracje

Jakie meble biurowe wybrać? Ważne aspekty

Meble do biura
Meble do biura

Meble do biura

Wybór mebli biurowych powinniśmy odpowiednio przemyśleć – dobrze wyprofilowane
krzesła, blat roboczy o odpowiedniej wielkości, wygodny stół konferencyjny to podstawa. Na
jakie kwestie warto zwrócić uwagę?

1. Fotele

Już na wstępie podkreślamy, jak ważny jest porządny fotel. Większość osób koncentruje się
na kolorze tapicerki i designie, to oczywiście ważne kwestie, ale uwierzcie nam, z całą
pewnością nie najważniejsze.

  • Regulowane siedzisko

Fotel biurowy powinien mieć regulowane siedzisko, dzięki temu każdy z pracowników będzie
mógł dopasować jego wysokość do swoich potrzeb.

  • Regulacja wysokości i nachylenia oparcia

Kolejna kwestia to opcja regulowania wysokości i nachylenia oparcia, umożliwia to
dopasowanie oparcia do wzrostu danej osoby i sprawia, że może ona wygodnie zmieniać
pozycje. Pamiętajmy o tym, że oparcie nie może być za krótkie, wtedy dopasowanie go do
wysokiej osoby może okazać się niemożliwe.

  • Porządne kółka

Ważne też, aby fotel miał porządne kółka i był obrotowy, ułatwi to poruszanie się
pracownika i nie będzie krępować jego ruchów.

2. Biurko

Biurko to kolejny ważny mebel w każdym biurze, o czym warto pamiętać, przy wyborze tego
idealnego?

  • Wielkości i wysokość blatu roboczego

Przede wszystkim wymiary i wielkość biurka powinny być dostosowane zarówno do
wzrostu danej osoby, jak i do rodzaju wykonywanych przy nim prac. Koniecznie
pamiętajmy o tym, że biurko nie może być za małe, niewielki blat roboczy
uniemożliwi wygodne wykonanie pracy. Nikt chyba nie lubi też walczyć ze
spadającymi z biurka dokumentami, artykułami biurowymi itd.

  • Szuflady i szafki

Dobrze, gdy biurko wyposażone jest w wygodne szuflady i pojemną szafkę, wtedy bez
problemu poukładamy w nim dokumenty i różnego typu drobiazgi. Porządek z
pewnością ułatwi nam pracę.

  • Materiał i design

Biurko to zakup na lata, warto więc zadbać o to, by było wykonane z porządnych i
trwałych materiałów. Decydując się na najtańsze rozwiązania musimy wziąć pod
uwagę fakt, że niska cena najczęściej niesie za sobą niską jakość. Oczywiście dobrze
też, gdy biurko współgra z wystrojem, z innymi meblami biurowymi, kolorystyką i
stylem aranżacji wnętrza.

Na koniec

Biurka i fotele to najważniejsze meble biurowe, właśnie dlatego skupiliśmy się na nich w
naszym artykule. Uczulamy przedsiębiorców, aby dokładnie przemyśleli wiele kwestii zanim
zainwestują w meble dla swoich pracowników. Ma rynku, w szczególności w dużych
miastach, na przykład w Poznaniu znajdziemy wiele firm, które przeanalizują potrzeby
naszych pracowników i zaproponują optymalne rozwiązania. Podpowiadamy, że jeśli chcemy
zakupić meble biurowe w Poznaniu, warto abyśmy zapoznali się z ofertą firmy CONTINO.