Rozwój handlu przez internet spowodował wzrost zapotrzebowania na usługi kurierskie. Ze sklepów internetowych korzysta ponad połowa społeczeństwa, z tego spora część klientów zakupy przez internet robi regularnie. Dostarczenie towaru w umówionym terminie jest niezwykle istotne dla kupującego i sklepu. Firmy kurierskie obsługują klientów indywidualnych, instytucje i firmy.
Oczekiwania klientów wobec firmy kurierskiej
Kupujący oczekuje od firmy kurierskiej dostarczenia nieuszkodzonej paczki w wyznaczonym czasie. Najczęściej jest to jeden lub dwa dni robocze od złożenia zamówienie przez platformę internetową lub telefonicznie. Osoby lub firmy, które nadają przesyłki przez kuriera, chcą dobrej ceny, dostosowanej do jakości usługi i terminowości w dostarczeniu paczki nabywcy. Dokładne oznaczenie terminu oznacza dla nich możliwość planowania działań wysyłkowych do poszczególnych klientów.
Termin dostarczenia paczki
Standardowy termin dotarcia przesyłki do nabywcy to jeden/dwa dni robocze od momentu złożenia zamówienia w firmie kurierskiej. W przypadku przesyłek oznaczonych jako pilne, polecana jest usługa zaplanowania dnia i przedziału godzinowego, w którym kurier przyjedzie do adresata w wyznaczonym czasie. Zamawianie kuriera na ten sam dzień wiąże się z dodatkową opłatą. W opcji UPS Express Saver wysyłający przesyłkę, otrzymuje zwrot kosztów, jeżeli paczka nie dotarłaby do klienta następnego dnia od złożenia zamówienia. Przesyłki pilne dostarczane są do godziny dwunastej. Jeżeli adresat przesyłki miasta w największych miastach, to można wybrać opcję dostarczenia zamówionego towaru kurierem do godziny dziewiątej rano następnego dnia od daty odbioru przesyłki przez kuriera od nadawcy. Przesyłki dostarczane są do drzwi odbiorcy. W razie niedotrzymania terminu przez kuriera, nadawcy przysługuje zwrot kosztów nadania przesyłki.
Dodatkowe korzyści ze współpracy dla firm
Firma kurierska gwarantuje przede wszystkim bezpieczne, terminowe i korzystne cenowo dostarczanie przesyłek do różnych grup odbiorów: klientów indywidualnych, firm i instytucji. Można nadać przesyłki o różnej wielkości: od listów do dużych paczek. Dodatkową korzyścią ze współpracy z firmą kurierską są materiały wysyłkowe woreczki na listy przewozowe, foliowe opakowania, koperty. Zamówienia na materiały można składać za pomocą poczty elektronicznej. Istnieje możliwość wystawienia faktury za usługi kurierskie, na każde złożone zamówienie. Faktury wystawiane są dwa razy w miesiącu (15 i ostatniego dnia miesiąca).
Nadawane paczki muszą być odpowiednio zapakowane i opisane. Przesyłki powinny być zapakowane w karton o regularnych kształtach, o wymiarach odpowiednich dla przewożonego towaru. W przypadku przesyłek delikatnych powinna być naklejka z informacją „uwaga ostrożnie” lub „uwaga szkło”. Ewentualne szkody w wyglądzie towaru lub paczki należy zgłaszać kurierowi lub na adres e-mail. Zostanie wysłany tani kurier w celu spisania protokołu. W przypadku uszkodzenia paczki, do momentu przyjazdu kuriera, towar musi być w oryginalnym opakowaniu.
Więcej informacji można znaleźć na stronie tanikurier.com
Dodaj komentarz