Co to znaczy być CSR?
Społeczna odpowiedzialność biznesu to rozbudowane zagadnienie, które dotyczy różnych elementów życia w organizacji. Jeśli firma działa w systemie CSR, nie oznacza to jedynie tego, że realizuje tylko swoje cele biznesowe i finansowe, a stawia na coś więcej – inwestuje w rozwój swojej kadry, w ochronę środowiska i pozytywne relacje z akcjonariuszami. Takie firmy stawiają na innowacyjność, a wszystkie takie działania i wydatki powinny być ujęte w strategii biznesowej.
Jaki cel ma społeczna odpowiedzialność biznesu?
Poprzez realizację założeń CSR można zwiększyć wydajność, a także wiarygodność firmy w oczach klientów i akcjonariuszy. Kolejne korzyści to szybka identyfikacja ryzyka i ograniczenie zagrożeń związanych ze społecznymi, środowiskowymi i etycznymi czynnikami. Daje to lepszy obraz przedsiębiorstwa, co wpływa na lepszą wydajność, usprawnienie wielu procesów i kontrolę wydatków.
Od czego zacząć wdrażanie systemu CSR?
Coraz więcej firm na świecie decyduje się na wpisanie do swoich programów strategicznych zasad społecznej odpowiedzialności biznesu, która może być ważnym elementem rozwoju. Dzięki korzystaniu z tych norm można liczyć na długofalowy rozwój.
Można wyróżnić wiele standardów i przewodników ułatwiających zarządzanie i implementację społecznej odpowiedzialności do strategii przedsiębiorstwa. Te najbardziej znane to norma SA 8000 i norma AA 1000. Pomagają one menadżerom w ulepszeniu firm.
Normy stale się zmieniają i wprowadzane są nowe standardy. Jak usprawnić implementację? Firma Bureau Veritas Certification oferuje rozwiązanie Assurance of Sustainability Reporting (ASR) – potwierdzenie raportowania zrównoważonego rozwoju. Więcej o raporcie przeczytasz na stronie internetowej: https://www.bureauveritas.pl/home/about-us/our-business/certification/sustainability/sustainability-reporting/default_assurance_responsability_reporting_content
Dodaj komentarz