Biznes / Finanse

Narzędzia do monitoringu social mediów – sprawdź, czy je znasz!

Narzędzia do monitoringu social mediów – sprawdź, czy je znasz!
Narzędzia do monitoringu social mediów – sprawdź, czy je znasz!

Monitoring social media pozwala na gromadzenie i analizowanie informacji o firmie, które są publikowane w mediach społecznościowych przez odbiorców. Dzięki temu wiesz, co mówią o Twojej marce i możesz lepiej dopasowywać działania marketingowe do potrzeb klientów. Jak to zrobić? Nieocenioną pomoc stanowią narzędzia do monitoringu social mediów. Sprawdź, czy je znasz i dowiedz się, co mają do zaoferowania!

Narzędzia do monitoringu social mediów – w czym mogą pomóc?

Z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter, TikTok czy LinkedIn korzysta w Polsce około 26 milionów użytkowników. W związku z tym odgrywają one ogromną rolę w działaniach marketingowych firm – są miejscem budowania wizerunku, komunikowania się z odbiorcami, promowania produktów i usług itd. Warto poświęcić im nieco uwagi, by dobrze wykorzystywać potencjał do rozwoju firmy.

Wykonując monitorowanie mediów społecznościowych można z powodzeniem analizować efekty prowadzonych działań marketingowych, kontrolować wzmianki w social media o marce, reagować na sytuacje kryzysowe, badać potrzeby i oczekiwania klientów, wspierać sprzedaż, usprawniać obsługę klienta czy kształtować wizerunek firmy. Aktywność na kanałach social media ma ogromny potencjał, jednak kluczem do sukcesu jest, by prowadzić przemyślane działania, dostarczając odbiorcom interesujący content.

Najpopularniejsze narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych

Media społecznościowe dostarczają markom wielu cennych informacji, które można wykorzystać do promowania i rozwoju firmy. Aby jednak wejść w ich posiadanie, konieczne jest monitorowanie social mediów z pomocą odpowiednich narzędzi. Poznaj te, które cieszą się największym uznaniem wśród marketerów i poznaj ich funkcje!

  • Brand24

Brand24 służy nie tylko do monitorowania social mediów, ale też wzmianek o firmie w innych miejscach – np. na blogach, forach, portalach. Firmy korzystające z systemu na bieżąco otrzymują raporty o tym, gdzie i w jaki sposób się o nich mówi. Wśród funkcji możemy wskazać m.in. strumień wzmianek, wykres natężenia dyskusji czy generowanie powiadomień na podstawie filtrów. Dane można eksportować, co później ułatwia przeprowadzanie analiz.

  • Socialbakers

To niezwykle praktyczne narzędzie, które służy do zarządzania wszystkimi profilami w mediach społecznościowych. Oferuje przejrzysty pulpit nawigacyjny, a przy tym pozwala na tworzenie atrakcyjnych raportów. Socialbakers znajduje też zastosowanie przy planowaniu i realizowaniu kampanii w mediach społecznościowych. Przydatną funkcją jest automatyczna analiza grup docelowych i budowanie person.

  • Sotrender

Część funkcji tego narzędzia pokrywa się z Brand24, jednak tutaj więcej uwagi poświęca się analizie social mediów. Sotrender na bieżąco tworzy raporty, daje wskazówki i rekomendacje dla prowadzenia działań w przyszłości. Atutem jest dostęp do wskaźników, których nie udostępniają social media – można dowiedzieć się, które treści, działania i komunikaty są najskuteczniejsze.

  • HootSuite

Za sprawą narzędzia można monitorować wzmianki w sieci o firmie np. na podstawie słów kluczowych, hashtagów czy lokalizacji. Atutem jest przejrzysty i intuicyjny panel nawigacyjny. Poza tym HootSuite umożliwia zarządzanie różnymi kontami w social mediach i planowanie wpisów. Dzięki funkcji analizy wpisów można sprawdzić, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem wśród odbiorców.