Zawarcie transakcji to tak naprawdę początek naszej drogi z klientem, kolejnym – jeśli nie trudniejszym korkiem – jest jego utrzymanie oraz dbanie o satysfakcję z dostarczanych usług. Firmy, które starają się lojalizować klientów i zamieniać w „ewangelistów marki” doskonale wiedzą, jak ważne jest podtrzymywanie kontaktu i wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom kontrahentów.
Przykładem brandu, który posiada duże grono zwolenników i prawdziwych „wyznawców filozofii” marki jest Apple. Sprzęty tego producenta stały się obiektem westchnień milionów osób na świecie. Apple stworzyło system, w którym wszystkie urządzenia elektroniczne wzajemnie się uzupełniają i stanowią spójną całość. Jak takie działania przełożyłyby się na Twój biznes?
Stały klient to najcenniejszy klient
Napływ nowych klientów jest niezwykle ważny, jednak nie wystarczy im raz sprzedać usługę lub produkt. Należy sprawić, żeby chcieli związać się z Twoim brandem na dłużej. Na proces budowania lojalności klientów wpływa przede wszystkim stały, przemyślany kontakt oraz dbanie o ich stałe zadowolenie z dostarczanych usług. Dzięki systemom CRM jest to dużo prostsze. Dobry system CRM pozwala na analizowanie ścieżki kontaktu, wspieranie interakcji oraz pomoc w procesie utrzymaniowym. zebrane w jednym miejscu dane pozwalają na kategoryzację klientów pod względem jego “wartości” dla naszego biznesu. Systemy CRM są szansą na wykluczenie problemów związanych z omylnością ludzkiej natury np. zapominalstwa.
Gromadzone w systemie CRM dane pozwalają także na dopasowanie oferty do indywidualnych potrzeb klienta, a co za tym idzie – będą realną odpowiedzią na jego potrzeby. Oferując mu kompatybilne usługi wykorzystujesz zatem „mechanizm Apple”.
Kampanie lojalnościowe szyte na miarę
Dzięki temu, że systemy CRM znacznie ułatwiają analizowanie danych i planowanie kolejnych działań, możesz skuteczniej zaplanować akcje marketingowe i kampanie lojalnościowe. Dzięki informacjom z systemu CRM wszystkie niezbędne informacje będą w zasięgu Twojej ręki, co pozwoli na idealne dopasowanie kampanii do potrzeb Twoich klientów.
Dodaj komentarz