Biznes / Finanse

Event marketing – jakie korzyści płyną z ich organizacji?

Event marketing – jakie korzyści płyną z ich organizacji
Event marketing – jakie korzyści płyną z ich organizacji

Event marketing – co zaproponować zaproszonym gościom?

Pomysłów na organizację firmowych eventów jest multum. Obecnie oferuje się przygotowanie spotkania w plenerze, połączonego np. z koncertem. Zamknięte imprezy promocyjne, w dostojnej scenografii, w najbardziej atrakcyjnych punktach na mapie danego miasta. Spotkania eventowe mogą być również ciekawie przygotowaną konferencją, sympozjum, prezentacją, oczywiście z doskonale zaplanowanym i zrealizowanym planem. Niektóre branże będą zaś musiały organizować event marketing na terenie własnej firmy, gdyż to najlepsze miejsce do prezentacji.

Czemu przysłuży się dobrze zrealizowana impreza eventowa?

Dobrze zorganizowana impreza typu event marketing, to liczne korzyści dla firmy. Jakich pozytywnych efektów można spodziewać się po takich spotkaniach?

Budowa świadomości marki

Impreza eventowa związana z promocją usług, produktów jest wyjątkowa. Zaproszenia na spotkanie są w większości przypadków reglamentowane, co powoduje, że osoby, które przybywają na imprezę, poczują się wyjątkowo. To bardzo ważny element w działaniach marketingowych, gdyż współcześnie rynek usług reklamowych, promocyjnych to pomieszanie z poplątaniem. Spośród niezliczonej ilości komunikatów marketingowych, przekazów reklamowych, określone osoby otrzymują wyraźny sygnał, że zostały docenione. Dobrze zarządzana firma musi stosować wyważone i skuteczne działania marketingowe, a do takich bez wątpienia należy zaliczyć event marketing.

Odpowiednio zaplanowana i zrealizowana impreza eventowa, pozwoli wyróżnić się „w tłumie”. To dotarcie do konkretnych odbiorców, podtrzymanie więzi z obecnymi klientami. Takie spotkanie gwarantuje, że firma, jej produkty lub usługi zostaną zapamiętane.

Lepsza sprzedaż

Niektóre z eventów mogą mieć cel związany ze sprzedażą określonych produktów lub usług. Jednym z punktów imprez eventowych jest prowadzenie sprzedaży, a że nie ma tutaj osób przypadkowych, to można śmiało liczyć na określone zyski. Naturalnie nie będą to ogromne zyski, jednak patrząc długofalowo, w nadchodzącej przyszłości pojawią się profity, związane choćby z tzw. marketingiem szeptanym. Jeżeli wśród zaproszonych gości, będą znane osobistości, czy choćby influencerzy, to wieść o ciekawym produkcie, nowej usłudze, może roznieść się w szybkim tempie.

Bliższe poznanie firmy, jej produktów i usług

Nie każda impreza typu event marketing oparta jest o sprzedaż. Często spotkania eventowe mają na celu promocję nowych produktów, usług, wejścia na rynek konkretnej firmy. Dlatego dobrze zrealizowana impreza eventowa, to nic innego jak skuteczne przedstawienie firmy, jej założeń. Dzięki temu można liczyć choćby na nawiązanie współpracy z wieloma potencjalnymi klientami. Jest to szczególnie istotne, w sytuacji, gdy mowa o kooperacji długoterminowej, umowach biznesowych opierających na naprawdę duże kwoty. 

Możliwość zebrania ważnych informacji zwrotnych

Zorganizowany event pozwala zdobywać niezwykle ważne informacje z punktu widzenia działania firmy. Potencjalni klienci, partnerzy biznesowi mogą podzielić się swoimi uwagami dotyczącymi produktów, usług, jak i samej firmy organizującej spotkanie eventowe. Informacje zwrotne najprościej uzyskać poprzez przygotowanie dobrze skonstruowanych ankiet.

Dobry event marketing – podstawowe zasady organizacyjne

Każda impreza eventowa, której celem są działania stricte marketingowe, powinna być przygotowana w sposób profesjonalna. Dlatego nie jest dziwne, że organizację takich spotkań zleca się specjalistycznym firmom, które wiedzą jak wszystko zaplanować. Na pewno trzeba starannie ustalić miejsce imprezy. Musi być elegancko, goście powinni czuć się swobodnie, mieć przestrzeń. Równocześnie miejsce, gdzie odbywa się event, daje możliwość spokojnej realizacji programu. Sam plan imprezy nie może być w żaden sposób nudny. Największym błędem jest nadmierne skupianie się na marketingu, promocji. Oczywiście, idea event marketing opiera się na promowaniu, jednak nachalność w tej dziedzinie może budzić niesmak lub irytację przybyłych. Dlatego wszystkie elementy imprezy eventowej należy starannie wyważyć, proporcjonalnie rozłożyć elementy programu.

Artykuł przygotowany we współpracy z portalem: https://www.swiatprzygod.com