Biznes / Finanse

Budowanie relacji z klientem w e-commerce

Budowanie relacji z klientem w e-commerce
Budowanie relacji z klientem w e-commerce

Jest to trend e-commerce, który coraz chętniej i częściej jest praktykowany przez sprzedawców, w skrócie zwie się CRM od angielskiego zwrotu customer relationship management. Dbanie o relacje z klientem pozwala na pozyskiwanie stałych klientów, budowanie mocnej marki oraz społeczności internetowej powiązanej ze sklepem internetowym. W tym artykule opiszę kilka metod pomagających budować pozytywne relacje z klientem.

Czat online

Czat online to świetne rozszerzenie dla sklepów internetowych umożliwiający kontakt ze sprzedawcą na żywo. Statystyki pokazują, że użytkownicy korzystający z pomocy dostępnej poprzez czat ostatecznie dokonują zakupu w danym sklepie. Czat jest też możliwością na zdobycie niezdecydowanego klienta i budowanie tytułowej relacji z nim. Użytkownicy otrzymujący pomoc są lojalni i przy ponownych zakupach odwiedzają sklep internetowy, w którym tę pomoc otrzymali. Instalowanie czatu online to trend e-commerce, który nasili się w 2019 roku.

Obsługa klienta

Obsługa klienta na najwyższym poziomie to nie tylko powiadomienia mailowe z dobrze dobranym słownictwem. To również miły kontakt telefoniczny ale przede wszystkim dobrze dopracowany system składania zamówienia ze wsparciem technicznym na każdym jego etapie. Dobra obsługa klienta to błyskawiczne realizowanie zamówienia oraz darmowe zwroty. To dzięki takiej obsłudze klient czuje się wyjątkowym i chętniej odwiedza nasz sklep internetowy przy ponownych zakupach.

Newsletter

Kolejna metoda budowania relacji z klientem. Oczywiście zacznijmy od tego że dobry newsletter to newsletter spersonalizowany czyli wysyłamy klientowi wiadomość z informacjami które najprawdopodobniej zainteresują go. Mailing to świetna metoda do informowania naszych klientów o nowościach w sklepie, które mogą go zainteresować, o promocjach czy składania życzeń świątecznych. Pełni dwojakie funkcje: informuje oraz przypomina o naszym istnieniu.

Blog

Blog to element nie tylko służący do CRM, ale wspierający content marketing. Co raz częściej sklepy internetowe w obrębie swego serwisu decydują się na prowadzenie bloga branżowego. Ma on za zadanie poruszać zagadnienia związane z branżą, prezentować nowości, testy produktów. Dobrze zoptymalizowany blog zdobywa dla nas użytkowników z sieci, którzy danym tematem się interesują. Rozwiązując ich problemy możemy liczyć na to że zakupią dany produkt u nas nie u konkurencji. Przewertuj najpopularniejsze sklepy internetowe, praktycznie wszystkie prowadzą już bloga.

Jest jeszcze wiele metod które wspomagają budowanie relacji z klientem. Największy sukces osiągniemy gdy będziemy je realizować razem. Jeżeli chcesz posiąść więcej wiedzy z dziedziny e-commerce zajrzy na https://www.designcart.pl